onsdag 16. november 2016

Nissehilsen


I dag skal jeg vise dere to julekort med nissemotiv på!

Begge kortene er laget med mønsterpapirer fra Maja Design, sååå nydelige :) Disse er, som vanlig, laget i lag på lag med kartong, mønsterpapir, blondeserviett og bølgepapp.

For meg er det kjempeviktig å få alle panelene i lik avstand fra kortbasen, rammene og mønsterpapirene - da blir det finest. For å få det til, er det viktig å huske på at en kartong er 30,5x30,5 centimeter, og ikke 30x30. Det tok en stund før jeg var obs på det, så alt ble jo skjevt da jeg delte arket i to på 15 centimeter. Men nå når jeg er obs på det, blir det jo såmye finere! :)

Når jeg har skjært ut kortbasen til et kort på 15x15 centimeter, lager jeg rammen på 14,5x14,5, og mønsterpapiret på 14x14 centimeter. Om du vil kan du både sverte og skrape kantene. Og så er det selvfølgelig om å gjøre å være stødig på hendene og ha godt øyemål før man limer fast delene. Jeg bruker veldig sterkt lim uten angrefrist, så da er det viktig å være nøye :)


Et litt annerledes blogginnlegg i dag, med noen tips om hvordan få kortet til å se vellaget ut. Men produktlisten må likevel med. Hilsen Ida Kristin :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar