søndag 3. april 2016

Babykort med Maja Design


I dag skal jeg vise dere et babykort med de nydelige arkene Vintage autumn fra Maja Design. Det er ingen hemmelighet at Maja Design er min favoritt når det kommer til mønsterpapirer - de kan brukes til så utrolig mye!


Hovedmotivet på kortet er en stempeltekst fra Kort og godt. Hjertero har mange fine stempler inne akkurat nå. Hele utvalget finner du her. Jeg bruker stort sett alltid svart blekk når jeg stempler, rett og slett fordi jeg synes det vises bedre.


Kortet er lagt opp i lag på lag med mønsterpapirer, blondeservietter, bølgepapir og osteklut, og har fått mange papirdetaljer. Sløyfen, taggene og bladene er skjært ut av dies fra Magnolia. Alle kantene er svertet med Distress ink i fargen walnut stain, og jeg har klæsjet på litt gesso her og her for å få et mer vintage og slitt uttrykk. 

 

Jeg elsker snurreblomstene fra Kort og godt! Jeg bruker de kjempemasse, og med litt gesso og en perle i midten er de nesten et lite kunstverk i seg selv.


Innimellom alle blomstene har jeg festet en del perler, både halvperler og perler på bånd. Sistnevnte har jeg bare brettet i to, og når man skal lime dem er det viktig å holde på dem på plass en stund så de ikke spretter opp igjen :)


Ballongen på kortet har jeg skjært ut med en saks fra et av mønsterpapirene, svertet med kantsverte og festet med 3D-puter. Noen ganger er mønsterark nok pynt i selg selv, bare man er kreativ nok.



– Et nydelig lite menneske ble født til jorden i natt. 
Ga livet en ny mening og verden en ny skatt – 


Formen på dette kortet har jeg skjært ut med en dies fra Magnolia. Da brettet jeg mønsterarket jeg ville bruke i to, og la diesen litt utfor brettekanten. Pass på at den ikke ligger for langt inn på arket, da får sidene mindre papir å henge sammen på.


Også innsiden ble pyntet i lag på lag med mønsterpapirer, blondeserviett og en stempeltekst. Siden dette er siden det ikke skal skrives på, valgte jeg å lime på noen enkle blomster og noen halvperler.


På høyresiden har jeg festet på et ganske stort skrivefelt. Også denne har jeg skjært ut med en dies, men jeg har valgt å beholde ballogen i det ene hjørnet. Siden er enkelt pyntet med blondeserviett og halvperler. 


Hva synes du? Hilsen Ida Kristin :)

 Produktliste:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar