lørdag 6. februar 2016

To my Valentine


Hei hei!

Da er vi inne i februar allerede, og dette er min første ordentlige bloggpost for Hjertero. I dag skal jeg vise dere et valentinskort laget med de herlige arkene To my Valentine fra Pion Design, og jeg håper å kunne inspirere deg til å lage noen kort til en god venninne, søster eller kanskje kjæreste?

Alle hjerters dag, som det heter på godt norsk, feires 14. februar og faller i år på morsdagen, så dette er jo en gyllen anledning til å gi mor en ekstra hyggelig hilsen :)


Som motiv på kortet mitt har jeg stanset ut en av englene fra klippearket og rammet det inn. Alle kantene er svertet med distress ink i fargen walnut stain, og jeg har brukt kantskrape for å få et litt mer slitt uttrykk.


Jeg har lagt kartong og mønsterpapir i lag på lag, og et par plasser har jeg sneket inn et par tagger stanset ut av en die fra Magnolia. Også disse er svertet i kantene, og i toppen har jeg knytt noen søte blonder.


Enkelte steder har jeg brukt embossingpulver, og på de røde blomstene har jeg hatt på litt hvit gesso for å myke opp fargen litt. Jeg har også embosset et chipboard-hjerte som jeg hadde liggende og sneket det inn sammen med blomstene. Som alternativ kan du klippe ut et papirhjerte for hånd, dersom du ikke har hjertepunch eller -die, før du embosser det :)


Jeg elsker å bruke blonder og perler på kortene mine, og dette er intet unntak. Osteklut er også et must, og her har jeg brukt både blonder, kakeserviett og osteklut i lag på lag under hovedmotivet. Jeg har også brukt et lite silkebånd i charmen og knytt det i en sløyfe før jeg festet det med lim.


Innsiden av kortet har jeg pyntet med en ramme av kartong i fargen vanilla og mønsterpapir med nok plass til å skrive en personlig hilsen.

Med dette kortet ønsker jeg også å være med i Pion Design sin februar-konkurranse. Hva synes du? :)

Produktliste:


4 kommentarer:

  1. Kortet ditt er aldeles nydelig!
    Så mange flotte detaljer på det!
    Og denne Pion-serien er fantastisk flott :))

    SvarSlett
  2. Jätte snyggt kort :) Tack för du deltar i Pion designs utmaning :)
    Kram Dt- Johanna

    SvarSlett
  3. Vilket fantastiskt vackert kort du gjort Ida! Tack för att du är med i Pion Design Challenge.

    SvarSlett